Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7759
Title: Parque tecnológico de educación agrícola-Sopó, Cundinamarca - Plan parcial agropuntura, Sopó, Cundinamarca
Other Titles: Agricultural education technology park- Sopó, Cundinamarca - Agropuncture partial plan, Sopó, Cundinamarca
Authors: Rincón Gaona, Jhoan Stevan
Thesis advisor: Leal Parra, Robert Mauricio
Pérez Russi, Miguel Roberto
Gutiérrez Quijano, Mario Enrique
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Desarrollo agrícola;Conectividad;Producción;Agricultural development;Connectivity;Production;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 6-Feb-2020
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: Este documento está enfocado en la realización de un proyecto arquitectónico, desarrollado desde un plan Maestro, plan parcial y una unidad de actuación en la Sabana centro, municipio Sopó, Colombia. El norte de este documento es la potenciación de la agricultura y su difusión a través del turismo en Sopo, tomando como oportunidad la localización estratégica del municipio y el uso del suelo para producción de tubérculos, flores y hortalizas. A través de este análisis, metodológicamente se desarrolla un proyecto que comunica a los agricultores y campesinos del municipio con los turistas y otros habitantes inmediatos para brindar educación interactuando con el mundo agrícola, de esta forma creando otra perspectiva sobre la agricultura y la gran oportunidad ambiental que tiene el suelo sabanero.
Abstract: This document is focused on the realization of an architectural project, developed from a Master plan, partial plan and an action unit in the Sabana center, Sopó municipality, Colombia. The north of this document is the empowerment of agriculture and its dissemination through tourism in Sopo, taking as an opportunity the strategic location of the municipality and the use of land for the production of tubers, flowers and vegetables. Through this analysis, a project is developed methodologically that communicates the farmers and peasants of the municipality with tourists and other immediate inhabitants to provide education interacting with the agricultural world, thus creating another perspective on agriculture and the great environmental opportunity that has the sabanero soil.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/7759
Citation: APA 6th - Rincón Gaona, J. S. (2020) Parque tecnológico de educación agrícola-Sopó, Cundinamarca - Plan parcial agropuntura, Sopó, Cundinamarca (Trabajo de grado). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7759
Appears in Collections:Trabajos de grado - Arquitectura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1141464-2020-1-AR.pdf10.76 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN DE PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
1.41 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons