Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7759
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLeal Parra, Robert Mauricio-
dc.contributor.advisorPérez Russi, Miguel Roberto-
dc.contributor.advisorGutiérrez Quijano, Mario Enrique-
dc.contributor.authorRincón Gaona, Jhoan Stevan-
dc.date.accessioned2020-03-10T21:22:59Z-
dc.date.available2020-03-10T21:22:59Z-
dc.date.issued2020-02-06-
dc.identifier.citationAPA 6th - Rincón Gaona, J. S. (2020) Parque tecnológico de educación agrícola-Sopó, Cundinamarca - Plan parcial agropuntura, Sopó, Cundinamarca (Trabajo de grado). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7759-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11839/7759-
dc.descriptionThis document is focused on the realization of an architectural project, developed from a Master plan, partial plan and an action unit in the Sabana center, Sopó municipality, Colombia. The north of this document is the empowerment of agriculture and its dissemination through tourism in Sopo, taking as an opportunity the strategic location of the municipality and the use of land for the production of tubers, flowers and vegetables. Through this analysis, a project is developed methodologically that communicates the farmers and peasants of the municipality with tourists and other immediate inhabitants to provide education interacting with the agricultural world, thus creating another perspective on agriculture and the great environmental opportunity that has the sabanero soil.es_CO
dc.description.abstractEste documento está enfocado en la realización de un proyecto arquitectónico, desarrollado desde un plan Maestro, plan parcial y una unidad de actuación en la Sabana centro, municipio Sopó, Colombia. El norte de este documento es la potenciación de la agricultura y su difusión a través del turismo en Sopo, tomando como oportunidad la localización estratégica del municipio y el uso del suelo para producción de tubérculos, flores y hortalizas. A través de este análisis, metodológicamente se desarrolla un proyecto que comunica a los agricultores y campesinos del municipio con los turistas y otros habitantes inmediatos para brindar educación interactuando con el mundo agrícola, de esta forma creando otra perspectiva sobre la agricultura y la gran oportunidad ambiental que tiene el suelo sabanero.es_CO
dc.language.isoeses_CO
dc.publisherFundación Universidad de Américaes_CO
dc.rightsAtribución – No comerciales_CO
dc.subjectDesarrollo agrícolaes_CO
dc.subjectConectividades_CO
dc.subjectProducciónes_CO
dc.subjectAgricultural developmentes_CO
dc.subjectConnectivityes_CO
dc.subjectProductiones_CO
dc.subjectTesis y disertaciones académicases_CO
dc.titleParque tecnológico de educación agrícola-Sopó, Cundinamarca - Plan parcial agropuntura, Sopó, Cundinamarcaes_CO
dc.title.alternativeAgricultural education technology park- Sopó, Cundinamarca - Agropuncture partial plan, Sopó, Cundinamarcaes_CO
dc.typebachelorThesises_CO
Appears in Collections:Trabajos de grado - Arquitectura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1141464-2020-1-AR.pdf10.76 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN DE PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
1.41 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons