Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7677
Title: Estrategia de comercialización de bicicletas de alto desempeño en el mercado internacional: análisis de caso Canyon-Alemania
Other Titles: Strategy of commercialization of high performance bicycles in the international market: case analysis Canyon-Germany
Authors: Gómez Rueda, Edison Fabian
Thesis advisor: Castro Figueroa, Andrés Mauricio
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Bicicletas;Canal de distribución;Comercialización;Bikes;Distribution channel;Marketing;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 28-Oct-2019
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: En el presente documento académico se analiza las diferentes estrategias de comercialización empleadas por marcas representativas de bicicletas en el mercado colombiano. Se analiza el comportamiento del sector mundial en términos de producción, exportación e importación y de igual manera la actividad en el mercado colombiano. La información analizada presenta las diferencias en las estructuras de canales de distribución y estrategias de distribución. Se plantea una estrategia de comercialización de bicicletas de alto desempeño para la empresa Canyon en el mercado colombiano basado en los problemas y necesidades de los consumidores.
Abstract: In this paper analyzes the different marketing strategies used by representative brands of bicycles in the Colombian market. The behavior of the world sector in terms of production, export and import and the activity in the Colombian market are also analyzed. The analyzed information presents the differences in the structures of distribution channels and distribution strategies. A marketing strategy for high performance bicycles is proposed for the Canyon company in the Colombian market based on the problems and needs of consumers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/7677
Citation: APA 6th - Gómez Rueda, E. F. (2019) Estrategia de comercialización de bicicletas de alto desempeño en el mercado internacional: análisis de caso Canyon-Alemania (Monografía). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7677
Appears in Collections:Trabajos de grado - Gerencia de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
969622-2019-III-GE.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN PARA PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
677.36 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons