Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7493
Title: Plan de negocio. Creación del departamento de comercio internacional para la empresa PaNi Pets, para la comercialización de ropa para mascotas a Vancouver Canadá
Other Titles: Business plan creation of the international trade department for the company PaNi Pets, for the marketing of pet clothes to Vancouver Canadá
Authors: Gordillo Sánchez, Nicolás
Thesis advisor: Cardona Patarroyo, Carlos Eduardo
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Negocios internacionales;Proyección de operaciones;Ropa para mascotas;International business;Operations projection;Pet clothing;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 8-Aug-2019
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: La empresa PaNi Pets fundada en el 2016 en la ciudad de Bogotá, Colombia, encargada de la fabricación de ropa mascotas como, chalecos impermeables, buzos en lanilla y buzos en algodón perchado con estampado “Adidog”; quiere realizar la apertura de su Departamento de Comercio Internacional, para ampliar sus operaciones y entrar de esa forma al mercado de mascotas Canadiense. Para ello se requerirá la realización de un estudio de mercado muy claro y detallado, para que así se logre determinar el potencial de dicho mercado en la ciudad de Vancouver. El análisis del estudio de mercado, dictará las estrategias y planes que la empresa deberá seguir, para lograr entrar con buen pie al mercado Canadiense, el cual es muy competitivo. La empresa al darse cuenta de eso, toma la decisión de realizar una alianza comercial con un distribuidor en la ciudad de Vancouver, el cual permitirá un ingreso fuerte y seguro.
Abstract: The company PaNi Pets was founded in 2016 in the city of Bogotá, Colombia, responsible for the manufacture of pet clothes like, waterproof vests, wool coat and cotton coats with "Adidog" print; wants to open its International Trade Department, to expand its operations and enter in that way, to the Canadian pet market. For this purpose, a very clear and detailed market study will be required, in order to determine the potential of this market in the city of Vancouver. The analysis of the market study will dictate the strategies and plans that the company must follow, in order to successfully enter the Canadian market, which is very competitive. The company realizing that, makes the decision to make a commercial alliance with a distributor in the city of Vancouver, which will allow a strong and secure income.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/7493
Citation: APA 6th - Gordillo Sánchez, N. (2019) Plan de negocio. Creación del departamento de comercio internacional para la empresa PaNi Pets, para la comercialización de ropa para mascotas a Vancouver Canadá (Monografía). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7493
Appears in Collections:Trabajos de grado - Negocios Internacionales e Integración Económica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
449726-2019-II-NIIE.pdf3.36 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons