Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/8596
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLesmes Rozo, Laura-
dc.date.accessioned2021-12-21T17:39:36Z-
dc.date.available2021-12-21T17:39:36Z-
dc.date.issued2021-07-30-
dc.identifier.citationAPA 7th - Lesmes Rozo, L. (2021) Metodología para la logística de distribución del sector retail de alimentos congelados para una cadena de minimercados en Bogotá. [Trabajo de grado, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/8596-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11839/8596-
dc.descriptionThe objective of this article is to formulate a methodology for distribution logistics in the retail sector in order to create value, reduce costs, optimize time and generate customer and end consumer satisfaction. The model used for the development of the analysis of the methodology for distribution logistics has been the centralized model because its main base is the planning of routes allowing to evaluate different routes taking into account three main factors that affect logistics, these are described in the transfer of products to the points of sale, the distances to travel and the amount of product to be transported, to calculate the proximity of the exit point to the different mini markets a load-distance method is used, which led to the planning of costs for the implementation of the proposal.spa
dc.description.abstractEl objetivo del presente artículo es formular una metodología para la logística de distribución en el sector de retail con el fin de crear valor, disminuir costos, optimizar tiempos y generar satisfacción en los clientes y consumidores finales. El modelo utilizado para el desarrollo del análisis frente a la metodología para la logística de distribución ha sido el centralizado debido a que su base principal es la planificación de rutas permitiendo así evaluar diferentes recorridos teniendo en cuenta tres factores primordiales que afectan la logística, estos están descritos en el traslado de los productos a los puntos de venta, las distancias a recorrer y la cantidad de producto a transportar, para calcular la proximidad del punto de salida a los diferentes minimercados se aborda un método de carga-distancia cuyo fin condujo a la planificación de costos para implementación de la propuesta.spa
dc.language.isoesspa
dc.publisherFundación Universidad de Américaspa
dc.rightsAtribución – No comercialspa
dc.subjectLogística de distribuciónspa
dc.subjectLogística en minimercadosspa
dc.subjectLogística en los negociosspa
dc.subjectDistribution logisticsspa
dc.subjectMini-market logisticsspa
dc.subjectLogistics in businessspa
dc.titleMetodología para la logística de distribución del sector retail de alimentos congelados para una cadena de minimercados en Bogotáspa
dc.title.alternativeMethodology for the logistics of distribution of the retail sector of frozen foods for a chain of minimarkets in Bogotáspa
dc.typeArticlespa
Appears in Collections:Artículos de Grado - Ingeniería Industrial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3161259-2021-2-II.pdf674.21 kBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN PARA PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
122.99 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons