Architecture
Economic and administrative sciences
- Economy
- Business Administration
- Statistics and Actuarial Sciences
- International Business
- Project Management Specialization
- Business Management Specialization
- ???jsp.home.menu-lumieres.ehuman???
- Occupational Health and Safety Management Specialization
- International Business and Economic Integration Specialization
- Master MBA Administration
- Master Degree in Human Talent Management
Sciences and Humanities
Engineering
- Industrial engineering
- Mechanical Engineering
- Petroleum engineering
- Chemical engineering
- Environmental engineering
- Energy Engineering
- Mechatronics Engineering
- Quality Management Specialization
- Environmental Management Specialization
- Master in Environmental Management for Competitiveness
- Master Degree in Comprehensive Quality and Productivity Management
- Reservoir Engineering Master
- Master in Advanced Hydrocarbon Recovery
Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.11839/8545
Title: | Nodo educativo de la innovación y el pensamiento |
Other Titles: | Educational node of innovation and thought |
Authors: | Cárdenas Becerra, Cristhian Camilo |
Thesis advisor: | Bernal Granados, María Angélica |
License type: | Atribución – No comercial |
Keywords: | Espacio público;Renovación urbana;Territorios inteligentes;Public space;Urban renewal;Smart territories;Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 30-Jul-2021 |
Publisher: | Fundación Universidad de América |
Resumen: | En la ciudad de Bogotá, Cundinamarca se plantea desarrollar un proyecto urbano en la localidad de chapinero con el fin de suplir las necesidades que presenta el sector dándole respuesta desde la arquitectura, donde se propone un proyecto basado en la línea de investigación de renovación urbana y se basa en la innovación con el fin de complementar una característica importante en el sector como lo es la educación. Se busca por medio de diferentes puntos en el espacio público, equipamientos y distintas actividades que generen integraciones entre cada uno de los usuarios y los proyectos ya construidos con base en los nodos de innovación y territorios inteligentes, dando así una identidad propia al sector y formándolo como un nodo aún más importante en la ciudad de Bogotá, uniéndolo con sus características comerciales, culturales, educativas y arquitectónicas logrando una relación directa con la población y con cada uno de los usos establecidos. |
Abstract: | In the city of Bogotá, Cundinamarca plans to develop an urban project in the town of Chapinero in order to meet the needs of the sector by responding to it from architecture, where a project based on the line of research of urban renewal and it is based on innovation in order to complement an important characteristic in the sector such as education. It is sought through different points in the public space, facilities and different activities that generate integration between each of the users and the projects already built based on innovation nodes and smart territories, thus giving the sector its own identity and forming it as an even more important node in the city of Bogotá, uniting it with its commercial, cultural, educational and architectural characteristics, achieving a direct relationship with the population and with each of the established uses. |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.11839/8545 |
Citation: | APA 7th - Cárdenas Becerra, C. C. (2021) Nodo educativo de la innovación y el pensamiento. [Trabajo de grado, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/8545 |
Appears in Collections: | Trabajos de grado - Arquitectura |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1161606-2021-2-AR.pdf | 11.33 MB | Adobe PDF | View/Open | |
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN PARA PUBLICACIÓN.pdf Access Restricted | 773.68 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |