Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7741
Title: El programa Ser pilo paga: un análisis desde la efectividad de las políticas públicas en la educación superior en Colombia
Other Titles: The "Ser pilo paga" program: an analysis from the effectiveness of public policies in higher education in Colombia
Authors: Cifuentes Arcila, Laura Daniela
Buitrago Acosta, Nicolas
Thesis advisor: García Garzón, Mauricio
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Política pública;Educación superior;Capital humano;Higher education;Public policy;Human capital;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 13-Feb-2020
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: En la primera parte del documento se dan a conocer teorías sobre el capital humano y como este es necesario para los países, además de esto se señalan leyes la cual hace parte de una normatividad de la educación superior en Colombia. Luego en la segunda sección se hace referencia a la importancia de las políticas públicas en un país y demás conceptos que hacen parte de las políticas públicas y así entender un poco más, la importancia de las mismas. En tercer lugar ya encontramos, los resultados cuantitativos que se observaron en la política pública “Ser pilo paga” teniendo en cuenta el presupuesto que el gobierno le otorgó y cómo fue su cobertura. Por último se observa la evaluación de la política pública partiendo de lo visto en el presupuesto y cobertura, en donde se evalúa la eficiencia y la eficacia de la misma, teniendo en cuenta el departamento nacional de planeación.
Abstract: In the first part of the document, theories about human capital are disclosed and how this is necessary for countries, in addition to this, laws are indicated which are part of a higher education regulation in Colombia. Then in the second section reference is made to the importance of public policies in a country and other concepts that are part of public policies and thus understand a little more, the importance of them. Thirdly, we have already found the quantitative results that were observed in the public policy “Ser pilo pays” taking into account the budget that the government granted and how was its coverage. Finally, the evaluation of public policy is observed based on what is seen in the budget and coverage, where its efficiency and effectiveness are evaluated, taking into account the national planning department.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/7741
Citation: APA 6th - Cifuentes Arcila, L. D. y Buitrago Acosta, N. (2020) El programa Ser pilo paga: un análisis desde la efectividad de las políticas públicas en la educación superior en Colombia (Trabajo de grado). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7741
Appears in Collections:Trabajos de grado - Economía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2152150-2020-1-EF.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN DE PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
1.42 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons