Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/6222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChavarro Miranda, Fernando-
dc.contributor.authorSellamén Garzón, Alexander-
dc.date.accessioned2017-10-02T17:52:11Z-
dc.date.available2017-10-02T17:52:11Z-
dc.date.issued2017-04-25-
dc.identifier.citationAPA 7th - Chavarro Miranda, F. y Sellamén Garzón, A. (2017). Panorama de las PyME del sector turístico en Colombia en el marco de la Alianza del Pacífico. Revista de Investigación, 10(1), 91-111. https://doi.org/10.29097/2011-639X.68-
dc.identifier.issn2011639X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29097/2011-639X.68-
dc.descriptionThe paper presents a perspective of SMEs in the tourism sector in Colombia as part of the Pacific Alliance (AP) from the analysis and diagnosis of the competitiveness of Colombian SMEs. For this, the respective study is done based on statistical data provided by different entities, from which an overview of the situation of SMEs in the tourism sector of Colombia against sectoral dynamics in Mexico, Peru and Chile runs. We analyze which activities register a greater contribution to the sector, the main nationalities of tourists entering each country, among other things. Finally, a stocktaking of the Colombian tourism sector is made as to the other countries in question, thereby evaluating weaknesses and strengths that has the sector of the national economy.es_CO
dc.description.abstractEl documento presenta una perspectiva de las PyME del sector turismo en Colombia en el marco de la Alianza del Pacífico, a partir del análisis y el diagnóstico de la competitividad de las PyME colombianas. Para esto, se realiza el respectivo estudio con base en datos estadísticos proporcionados por distintas entidades, a partir de lo cual se ejecuta una descripción general de la situación de las PyME del sector turístico de Colombia frente a la dinámica sectorial en México, Perú y Chile. Se definen cuáles son las actividades que más proporcionan o establecen un mayor aporte al sector, las principales nacionalidades de los turistas que ingresan a cada país, entre otros aspectos, y se realiza una balance de la situación del sector turístico colombiano respecto a los demás países, evaluando con ello puntos débiles y fortalezas que tiene este sector de la economía nacional.es_CO
dc.language.isoeses_CO
dc.publisherEdiciones Universidad de Américaes_CO
dc.rightsAtribución – No comercial - Sin Derivares_CO
dc.subjectPyMEes_CO
dc.subjectCompetitividades_CO
dc.subjectAcuerdos Internacionaleses_CO
dc.subjectSMEses_CO
dc.subjectCompetitivenesses_CO
dc.subjectInternational agreementses_CO
dc.titlePanorama de las PyME del sector turístico en Colombia en el marco de la Alianza del Pacíficoes_CO
dc.title.alternativeOverview of SME’s in the tourism sector in Colombia within the framework of the Alianza del Pacificoes_CO
dc.typeArticlees_CO
Appears in Collections:Artículos de Revistas Institucionales - Economía
Artículos de Revistas Institucionales - Grupo Centro de Investigación en Competitividad de las Organizaciones
D. Año 2017 Vol.10 No.1

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons