Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/9196
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNeira Sarmiento, Juan Sebastián-
dc.contributor.advisorGutiérrez Pinzón, German Andrés-
dc.contributor.authorHernández Echeverri, Xiomara Elizabeth-
dc.date.accessioned2023-05-03T14:50:30Z-
dc.date.available2023-05-03T14:50:30Z-
dc.date.issued2023-01-27-
dc.identifier.citationAPA 7th - Hernández Echeverri, X. E. (2023) Terra: la biofilia como estrategia de diseño para promover la relación entre el hombre y la naturaleza en espacios educativos para la primera infancia. [Investigación + Creación, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/9196-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11839/9196-
dc.descriptionThe little relationship with nature in educational spaces that influences the cognitive development of early childhood, which acts in the transmission of stimuli, where the absence of nature shows a lower performance in multiple aspects of development, intellectual, emotional, social, spiritual and physical. An educational equipment for early childhood is proposed, which seeks to promote the relationship between nature and the human being, based on the values ​​and patterns of biophilic design, which will positively influence the cognitive, intellectual, emotional and physical development of the first child. childhood.spa
dc.description.abstractLa escasa relación con la naturaleza en espacios educativos que influye en el desarrollo cognitivo de la primera infancia, que actúa en la transmisión de estímulos, dónde la ausencia de naturaleza demuestra un menor rendimiento en múltiples aspectos del desarrollo, intelectual, emocional, social, espiritual y físico. Se propone un equipamiento educativo para la primera infancia, el cual busca fomentar la relación entre la naturaleza y el ser humano, basándose en los valores y patrones del diseño biofílico, que influirán positivamente en el desarrollo cognitivo, intelectual, emocional y físico de la primera infancia.spa
dc.language.isoesspa
dc.publisherFundación Universidad de Américaspa
dc.rightsAtribución – No comercialspa
dc.subjectBiomimesisspa
dc.subjectDesarrollo cognitivospa
dc.subjectLuz dinámicaspa
dc.subjectBiomimicryspa
dc.subjectCognitive developmentspa
dc.subjectDynamic lightspa
dc.titleTerra: la biofilia como estrategia de diseño para promover la relación entre el hombre y la naturaleza en espacios educativos para la primera infanciaspa
dc.title.alternativeTerra: biophilia as a design strategy to promote the relationship between man and nature in early childhood educational spacesspa
dc.typebachelorThesisspa
Appears in Collections:Investigación + Creación - Arquitectura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1171819-2023-1-AR.pdf13.62 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN PARA PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
2.37 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons