Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7752
Title: Nodo de aprendizaje sensorial en eco - cultura
Other Titles: Sensorial learning node in eco - culture
Authors: Guarnizo Cifuentes, Xiomara Vanessa
Thesis advisor: Gutiérrez Quijano, Mario Enrique
Pérez Russi, Miguel Roberto
Leal Parra, Robert Mauricio
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Desarrollo cultural;Eco-urbanismo;Recuperación ambiental;Cultural development;Eco-urbanism;Environmental recuperation;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 13-Feb-2020
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: Analizando el corredor de estudio se plantea coordinar los sistemas del territorio para contribuir en el desarrollo económico y de conservación ecológica del corredor, ampliando las oportunidades de progreso y la calidad de vida de sus habitantes a partir del diseño del plan parcial que proyecta el turismo ecológico como eje organizador de las dinámicas económicas y sociales. Como prioridad el plan, potencializará la vocación del corredor reorganizando de forma óptima las variables, con el objetivo de generar armonía entre el medio ambiente y la actividades socioeconómicas, nuevos enfoques y desarrollos desde el ámbito educativo, disminución y control del impacto ambiental, implementación y capacitación de energías alternativas, implementación de las TIC’S como elemento de conexión a lo largo de todo el corredor, teniendo en cuenta que la ubicación del corredor Soacha – Melgar cuenta con gran riqueza natural, hídrica, patrimonial, social y productiva. Con gran diversidad de pisos térmicos, productos y cultura siendo la puerta económica hacia la capital.
Abstract: Analyzing the study corridor, it is proposed to coordinate the systems of the territory to contribute to the economic development and ecological conservation of the corridor, expanding the opportunities for progress and the quality of life of its inhabitants based on the design of the partial plan that projects ecological tourism as the organizing axis of economic and social dynamics. As a priority, the plan will potentiate the vocation of the corridor by optimally reorganizing the variables, with the aim of generating harmony between the environment and socio-economic activities, new approaches and developments from the educational field, reduction and control of environmental impact, implementation and alternative energy training, implementation of ICTs as an element of connection throughout the corridor, taking into account that the location of the Soacha - Melgar corridor has a great natural, water, heritage, social and productive wealth. With great diversity of thermal floors, products and culture being the economic door to the capital.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/7752
Citation: APA 6th - Guarnizo Cifuentes, X. V. (2020) Nodo de aprendizaje sensorial en eco-cultura (Trabajo de grado). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7752
Appears in Collections:Trabajos de grado - Arquitectura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1141444-2020-1-AR.pdf17.43 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN DE PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
707.45 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons