Engineering
Advanced Education

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11839/6973
Title: Propuesta de mejoramiento basada en la ISO 9001:2015 para los procesos de venta de productos y servicios de una estación de servicio
Other Titles: Proposal of improvement based on ISO 9001: 2015 for processes of sale of products and services of a service station
Authors: Castro Diaz, Sergio Daniel
Thesis advisor: Ortiz González, Yenith Cristina
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Estación de servicio;Gasolinera;Propuesta de mejoramiento;Gas station;Proposal for improvement;Service station;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 8-Aug-2018
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: Este documento es una propuesta de mejoramiento aplicada a una estación de servicio cuyo objetivo es mejorar los procesos del sistema de gestión de la calidad para la venta de productos y servicios. Se realiza un diagnóstico general del sistema de gestión de la calidad aplicada por la empresa basados principalmente en los requisitos presentes norma NTC ISO 9001:2015, donde posteriormente se realiza un diagnóstico cualitativo y cuantitativo del estado actual de la compañía en sistema de gestión de la calidad que tienen actualmente.
Abstract: This document is a proposal for improvement applied to a service station whose objective is to improve the processes of the quality management system for the sale of products and services. That makes a general diagnosis of the quality management system applied by the company is made, based mainly on the requirements of the NTC ISO 9001: 2015 standard, where a qualitative and quantitative diagnosis of the current state of the company in the management system of the quality they currently have.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/6973
Citation: APA 6th - Castro Diaz, S. D. (2018) Propuesta de mejoramiento basada en la ISO 9001:2015 para los procesos de venta de productos y servicios de una estación de servicio (Monografía). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/6973
Appears in Collections:Trabajos de grado - Gerencia de la Calidad

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5131657-2018-II-GC.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons