Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/9076
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÁlzate Ibáñez, Angélica María-
dc.contributor.authorCastelblanco Camargo, Karol Andrea-
dc.date.accessioned2022-11-25T12:49:51Z-
dc.date.available2022-11-25T12:49:51Z-
dc.date.issued2022-03-03-
dc.identifier.citationAPA 7th - Castelblanco Camargo, K. A. (2022) Formulación de un plan estratégico con fines de mejora en la competitividad de la microempresa Castelblanco Marmoles y Granitos. [Tesis de maestría, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/9076-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11839/9076-
dc.descriptionCastelblanco Marbles and Granites is a Bogota microenterprise that faces the need to adapt to changes in the environment to stay in a highly competitive market. This work addresses the development of a strategic plan for the purpose of improving the competitiveness of microenterprises. The study involves strategic diagnosis and strategic formulation based on the perspectives of the balanced scorecard. The mission, vision and values, the organizational strategic initiatives, strategic objectives and indicators for each perspective are defined, as well as the design of the organizational strategic map. The results show the applicability of the scorecard for the strategic management of microenterprises. The plan is expected to generate significant changes in the organizational culture and provide a competitive advantage.spa
dc.description.abstractCastelblanco mármoles y granitos es una microempresa bogotana que se enfrenta a la necesidad de adaptarse a los cambios del entorno para mantenerse en un mercado altamente competitivo. Este trabajo aborda el desarrollo de un plan estratégico con fines de mejora en la competitividad de la microempresa. El estudio involucra el diagnóstico estratégico y la formulación estratégica basado en las perspectivas del cuadro de mando integral. Se define la misión, visión y valores, las iniciativas estratégicas organizacionales, objetivos estratégicos e indicadores por cada perspectiva, así como el diseño del mapa estratégico organizacional. Los resultados muestran la aplicabilidad del cuadro de mando para la gestión estratégica de la microempresa. Se espera que el plan genere importantes cambios en la cultura organizacional y proporcione una ventaja competitiva.spa
dc.language.isoesspa
dc.publisherFundación Universidad de Américaspa
dc.rightsAtribución – No comercialspa
dc.subjectDiagnostico estratégicospa
dc.subjectFormulación estratégicaspa
dc.subjectPlan estratégicospa
dc.subjectStrategic diagnosisspa
dc.subjectStrategy formulationspa
dc.subjectStrategic planspa
dc.subjectTesis y disertaciones académicasspa
dc.titleFormulación de un plan estratégico con fines de mejora en la competitividad de la microempresa Castelblanco Marmoles y Granitosspa
dc.title.alternativeFormulation of a strategic plan to improve the competitiveness of the microenterprise Castelblanco Marmoles y Granitosspa
dc.typemasterThesisspa
dc.publisher.programCalidad y productividad-
Appears in Collections:Tesis - Maestría en Gerencia Integral de de la Calidad y Productividad

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5637-2022-I-MGICP.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN PARA PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
642.97 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons