Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/8465
Title: Diseño de un plan de negocios de producción, exportación y comercialización de limonada de panela en Japón
Other Titles: Design of a business plan for the production, export and commercialization of panela's lemonade in Japan.
Authors: Florido Sarmiento, Andrés Javier
Thesis advisor: Castro Figueroa, Andrés Mauricio
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Comercialización;Exportación;Ventaja competitiva;Commercialization;Export;Competitive advantage;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 7-May-2021
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: Esta investigación incluye el diseño de un plan de negocios para la producción de limonada de panela en Colombia, con el fin de exportar y comercializar este producto en Japón, tomando en cuenta las oportunidades de negocios en este país asiático. Lo anterior, se genera gracias a la alta exportación de bebidas cítricas que da Japón, por tener una producción de bebidas cítricas que no alcanza para abastecer a su población, por lo tanto, Colombia, siendo el decimo sexto (16to) productor de limón a nivel mundial, el segundo productor mundial de panela, y al producir una bebida cítrica como la limonada de panela, tiene una ventaja competitiva para ingresar al mercado japonés, lo que generaría una expansión de las exportaciones de limonada panela y un aumento de la explotación de la caña de azúcar, resultando en un impulso a la economía nacional y la apertura de un nuevo mercado para empresas colombianas.
Abstract: This research includes the design of a business plan for panela's lemonade production in Colombia, in order to export and market this product in Japan, taking into account the business opportunities in this Asian country. The above is generated thanks to the high export of citrus beverages that Japan gives, for having a production of citrus beverages that is not enough to supply its population, therefore, Colombia, being the sixteenth (16th) lemon's producer worldwide, the second world panela's producer, and by producing a citrus drink such as panela's lemonade, it has a competitive advantage to enter the Japanese market, which would generate an expansion of panela's lemonade exports and an increase in the sugarcane's exploitation, resulting in a boost to the national economy and the opening of a new market for Colombian's companies.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.11839/8465
Citation: APA 7th - Florido Sarmiento, A. J. (2021) Diseño de un plan de negocios de producción, exportación y comercialización de limonada de panela en Japón. [Trabajo de grado, Fundación Universidad de América] Repositorio Institucional Lumieres. https://hdl.handle.net/20.500.11839/8465
Appears in Collections:Trabajos de grado - Gerencia de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
995326-2021-I-GE.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
CARTA DE CESIÓN DE DERECHOS Y AUTORIZACIÓN PARA PUBLICACIÓN.pdf
Access Restricted
229.42 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons