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Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7217
Title: Documentación del proceso de mantenimiento según la NTC ISO 9001:2015 en una empresa de servicios tecnológicos
Other Titles: Documentation of the maintenance process according to NTC ISO 9001: 2015 in a technological services company
Authors: Patiño Ramirez, Diego Alexander
Thesis advisor: Alzate Ibáñez, Angélica María
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Información documentada;Mantenimiento predictivo;Mantenimiento correctivo;Documented information;Predictive Maintenance;Corrective maintenance;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 18-Feb-2019
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: Este trabajo tiene por objetivo determinar la información documentada del proceso de mantenimiento en la empresa Bfocus Technologies S.A.S. La información documentada se estructuró con base en los requisitos establecidos en la norma NTC ISO 9001:2015, así como los procesos internos y necesidades propias de la empresa. Inicialmente, se establece un mapa de procesos con el fin de expresar gráficamente la interacción entre los procesos que intervienen en la organización, identificando las entradas y salidas, y clasificándolos en tres tipos generales: operativos, apoyo y gestión. Posteriormente, se realizó la caracterización del proceso de mantenimiento identificando las entradas y salidas, actividades, así como los recursos e información requerida.
Abstract: The objective of this work is to determine the documented information on the maintenance process at Bfocus Technologies S.A.S. The documented information was structured based on the requirements established in the NTC ISO 9001: 2015 standard, as well as the internal processes and the company's own needs. Initially, a process map is established in order to graphically express the interaction between the processes that intervene in the organization, identifying the inputs and outputs, and classifying them into three general types: operational, support and management. Subsequently, the characterization of the maintenance process was carried out, identifying the inputs and outputs, activities, as well as the resources and information required or coming from other processes.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/7217
Citation: APA 6th - Patiño Ramirez, D. A. (2019) Documentación del proceso de mantenimiento según la NTC ISO 9001:2015 en una empresa de servicios tecnológicos (Monografía). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7217
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