Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/7093
Title: Diseño de un plan estratégico de marketing para la exportación y comercialización de un insecticida de uso doméstico a mercados latinoamericanos y de EEUU
Authors: Lopez Chaparro, María Elena
Thesis advisor: Vargas Barrera, Rafael
License type: Atribución – No comercial – Sin Derivar
Keywords: Canales de distribución;Estudio de mercados;Marketing internacional;Distribution channels;International marketing;Market research;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 13-Feb-2017
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: El laboratorio Larssen como muchas empresas en Colombia quieren mantenerse y crecer en el mercado cambiante y más exigente de hoy en día, mejorando su competitividad y para ellos se considera que los factores del marketing internacional dentro de los más importantes factores que pueden ayudar a este objetivo. Los elementos que conforman el marketing internacional consiguen adaptar el producto a las exigencias del mercado y a las posibilidades de la empresa, y ofrecer los elementos competitivos que reclama el cliente internacional.
Abstract: The Larssen laboratory like many companies in Colombia want to maintain and grow in the changing and more demanding market of today, improving their competitiveness and for them it is considered that the factors of international marketing within the most important factors that can help this objective . The elements that make up international marketing manage to adapt the product to the demands of the market and the possibilities of the company, and offer the competitive elements demanded by the international client.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/7093
Citation: APA 6th - Lopez Chaparro, M. E. (2017) Diseño de un plan estratégico de marketing para la exportación y comercialización de un insecticida de uso doméstico a mercados latinoamericanos y de EEUU (Monografía). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/7093
Appears in Collections:Trabajos de grado - Gerencia de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71313-2017-1-GE.pdf3.18 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons