Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/6993
Title: Diseño de un plan estratégico de mercadeo y producción de la empresa procesadora de alimentos mercados Amelia
Other Titles: Design of a marketing and production strategic plan for food processing company mercados Amelia
Authors: Cruz Mendivelso, Cristian Martin
Thesis advisor: Vargas Barrera, Rafael
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Mercadeo y producción;Plan estratégico;Procesos efectivos;Effective processes;Marketing and production;Strategic plan;Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 9-Aug-2018
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: En este trabajo se hizo un plan estratégico de mercadeo y producción de la empresa procesadora de alimentos Mercados Amelia, este plan estratégico se realiza debido a los problemas que presenta la empresa al momento de conseguir y mantener clientes. Para poder realizar el plan estratégico de mercadeo y producción, se hace necesario abordar todos los temas relacionados de la empresa y su entorno, para ello se empezara hablando sobre las características principales y el funcionamiento actual de la empresa junto con una contextualización del mercado de frutas y verduras en Colombia, después de esto se entrara a realizar un mapa de los procesos efectivos con los que cuenta la empresa actualmente y una vez realizado el mapa de procesos se hará un análisis de la empresa con respecto al mercado en el que se encuentra y esto se hará por medio de la matriz DOFA y de un análisis PEST, con el análisis de esta información se planteará el correcto plan estratégico de mercadeo y producción que pueda suplir o corregir las deficiencias observadas en la matriz DOFA y en el análisis PEST y por último se planteara una metodología de implementación y monitoreo para asegurarnos del correcto y continuo uso del plan estratégico de mercadeo y producción.
Abstract: In this monograph has done a marketing and production strategic plan of the food processing company Mercados Amelia, this marketing and production strategic plan is developed due to problems that the company has at the moment to try to get and keep clients. To develop the marketing and production strategic plan is necessary addressing all issues relationated with the company and its environment, to do this it will start talking about main features and the current operation of the company together with a contextualization of the Colombia´s fruit and vegetable market, after that, a process map will be made with the effective processes of the company at the present time, later an analysis of the company will be made with respect to the market in which it is located and this will be done through the SWOT matrix, with the analysis of this information, the correct strategic plan of marketing and production will be proposed that can replace or correct the deficiencies observed in the SWOT matrix and finally an implementation and monitoring methodology will be proposed to ensure the correct and continuous use of the strategic marketing and production plan.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/6993
Citation: APA 6th - Cruz Mendivelso, C. M. (2018) Diseño de un plan estratégico de mercadeo y producción de la empresa procesadora de alimentos mercados Amelia (Monografía). Fundación Universidad de América. Retrieved from http://hdl.handle.net/20.500.11839/6993
Appears in Collections:Trabajos de grado - Gerencia de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5121325-2018-II-GE.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons