Engineering
Advanced Education

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11839/6213
Title: Índices de competitividad: Análisis de resultados para Colombia 2015-2016
Other Titles: Competitiveness indices: Results analysis for Colombia Colombia 2015-2016
Authors: Ramírez Ríos, John Fredy
Alzate Ibañez, Angélica María
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Competitividad;Indices ranking;Desarrollo territorial;Territorial developing;Evaluación comparativa;Competitiveness
Issue Date: 25-Nov-2016
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: En la actualidad, los países en desarrollo han aumentado su preocupación por la competitividad nacional y su posición en los índices de desempeño competitivo internacional. Este trabajo presenta un primer análisis de los resultados que Colombia ha obtenido en las mediciones de competitividad en el 2015-2016, desde una perspectiva de desarrollo territorial. Se consideran las mediciones de los índices más conocidos: The Global Competitiveness Report, Doing Business, y The IMD World Competitiveness Yearbook Los resultados exponen un panorama estable a nivel macroeconómico y financiero, y de incertidumbre en ámbitos institucionales y territoriales.
Abstract: Currently, developing countries have increased their concern for national competitiveness and its position in the indices ranking international competitive performance. This article presents a first analysis of the measures results of Colombia competitiveness in 2015-2016 from a perspective of territorial development. It considered measures of the best-known indexes: The Global Competitiveness Report, Doing Business, and The IMD World Competitiveness Yearbook. The results exhibit a stable macroeconomic and financial level, and uncertainty panorama in institutional and territorial levels.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/6213
ISSN: 2011639X
Appears in Collections:B. Año 2016 Vol. 9 No.2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
art 11.pdf815.91 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons