Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/6210
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBernal Bustos, Claudio Raúl-
dc.contributor.authorMorales Granados, Miguel Alfonso-
dc.date.accessioned2017-09-28T17:15:27Z-
dc.date.available2017-09-28T17:15:27Z-
dc.date.issued2016-11-25-
dc.identifier.citationAPA 7th - Bernal Bustos, C. R. y Morales Granados, M. A. (2016). Modelo pedagógico para la interactividad de las ciencias técnicas Aproximación conceptual. Revista de Investigación, 9(2), 106-113. https://doi.org/10.29097/2011-639X.58-
dc.identifier.issn2011639X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29097/2011-639X.58-
dc.descriptionThe solution to a problem not is necessarily the answer favorable, is the support, the method of knowledge with which occurs the response. This research reconciles a method of knowledge that thrives by integrating various methods of knowledge from the integration of Sciences around a common problem solving and in the perspective of providing technical and technological solutions. The pedagogical model, which allows to understand the educational phenomenon arising from the integracion-articulacion of the various sciences and their methods of knowledge, must rebuild the teaching of technical sciences from a superior syllabus, and from this, to give shape to the linearity of the academic syllabus.es_CO
dc.description.abstractLa solución a un problema no es necesariamente la respuesta favorable, es el soporte, el método de conocimiento con el cual ocurre la respuesta. La presente investigación presente concilia un método de conocimiento que florezca al integrar diversos métodos de conocimientos provenientes de la integración de ciencias diversas alrededor de la solución de un problema común y en la perspectiva de brindar soluciones técnicas y tecnológicas. El modelo pedagógico, que permite comprender el fenómeno educativo que suscita de la integración-articulación de las diversas ciencias y sus métodos de conocimiento, debe reconstruir la enseñanza de las ciencias técnicas a partir de un syllabus superior, y a partir de este, dar forma a la linealidad del syllabus académico.es_CO
dc.language.isoeses_CO
dc.publisherEdiciones Universidad de Américaes_CO
dc.rightsAtribución – No comercial - Sin Derivares_CO
dc.subjectPedagogía en Ingeniería químicaes_CO
dc.subjectPedagogíaes_CO
dc.subjectPedagogy in Chemical Engineeringes_CO
dc.subjectPedagogyes_CO
dc.titleModelo pedagógico para la interactividad de las ciencias técnicas Aproximación conceptuales_CO
dc.title.alternativeModel teaching for the interactivity of the sciences technical Approach conceptuales_CO
dc.typeArticlees_CO
Appears in Collections:E. Año 2016 Vol.9 No.2

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons