Engineering
Advanced Education

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11839/6210
Title: Modelo pedagógico para la interactividad de las ciencias técnicas Aproximación conceptual
Other Titles: Model teaching for the interactivity of the sciences technical Approach conceptual
Authors: Bernal Bustos, Claudio Raúl
Morales Granados, Miguel Alfonso
License type: Atribución – No comercial
Keywords: Pedagogía en Ingeniería química;Pedagogy;Syllabus académico;Pedagogy in Chemical Engineering;Pedagogía
Issue Date: 25-Nov-2016
Publisher: Fundación Universidad de América
Resumen: La solución a un problema no es necesariamente la respuesta favorable, es el soporte, el método de conocimiento con el cual ocurre la respuesta. La presente investigación presente concilia un método de conocimiento que florezca al integrar diversos métodos de conocimientos provenientes de la integración de ciencias diversas alrededor de la solución de un problema común y en la perspectiva de brindar soluciones técnicas y tecnológicas. El modelo pedagógico, que permite comprender el fenómeno educativo que suscita de la integración-articulación de las diversas ciencias y sus métodos de conocimiento, debe reconstruir la enseñanza de las ciencias técnicas a partir de un syllabus superior, y a partir de este, dar forma a la linealidad del syllabus académico.
Abstract: The solution to a problem not is necessarily the answer favorable, is the support, the method of knowledge with which occurs the response. This research reconciles a method of knowledge that thrives by integrating various methods of knowledge from the integration of Sciences around a common problem solving and in the perspective of providing technical and technological solutions. The pedagogical model, which allows to understand the educational phenomenon arising from the integracion-articulacion of the various sciences and their methods of knowledge, must rebuild the teaching of technical sciences from a superior syllabus, and from this, to give shape to the linearity of the academic syllabus.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11839/6210
ISSN: 2011639X
Appears in Collections:B. Año 2016 Vol. 9 No.2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
art 8.pdf686.4 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons