Architecture
Economic and administrative sciences
Sciences and Humanities
Engineering

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.11839/6203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTrejos Buriticá, Omar Iván-
dc.date.accessioned2017-09-28T17:04:14Z-
dc.date.available2017-09-28T17:04:14Z-
dc.date.issued2016-11-25-
dc.identifier.citationAPA 7th - Trejos Buriticá, O. I. (2016). Metodología para fortalecer la exposición magistral usando TIC en un curso de programación de computadores en un programa de ingeniería. Revista de Investigación, 9(2), 11-21. https://doi.org/10.29097/2011-639X.51-
dc.identifier.issn2011639X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29097/2011-639X.51-
dc.descriptionIn this article we examine the possible changes that occur in computer programming course when we use TIC strategies to capitalize them, all from a classroom implementation and design centered masterly exposition. The methodology used is framed in educational qualitative research with a quantitative component in conjunction with a case study. We use (simultaneous) the word processor Word, PowerPoint slides designer, the Dev-C++ development environment and the browser Google Chrome. The results show that with a simultaneous use of ICT in a course of computer programming, not only masterly exposition is strengthened notoriously but establishes more meaningful learning with more sense, strengthening independent learning and appropriation of knowledge in the long term.es_CO
dc.description.abstractEn este artículo se examinan avances detectados en el aprendizaje de la programación de computadores con estrategias basadas en TIC y discurso expositivo orientado a la tecnología, con implementación en el aula y diseño centrado en exposición magistral. La metodología acude a la investigación educativa cualitativa con componente cuantitativa y estudio de casos. Se hizo uso del procesador de palabras Word, al diseñador de diapositivas PowerPoint, al entorno de desarrollo DevC++ y al navegador Google Chrome. Los resultados evidencian que el aprovechamiento simultáneo de las TIC frente al estudiante en un curso de programación de computadores, fortalece la exposición magistral y logra aprendizajes más significativos con sentido, autonomía y apropiación de conocimiento a largo plazo.es_CO
dc.language.isoeses_CO
dc.publisherEdiciones Universidad de Américaes_CO
dc.rightsAtribución – No comercial - Sin Derivares_CO
dc.subjectPedagogía en ingeniería de sistemases_CO
dc.subjectProgramación de computadoreses_CO
dc.subjectIngeniería de Sistemases_CO
dc.subjectPedagogy System’s Engineeringes_CO
dc.subjectComputer programminges_CO
dc.subjectSystems's Engineeringes_CO
dc.titleMetodología para fortalecer la exposición magistral usando TIC en un curso de programación de computadores en un programa de ingenieríaes_CO
dc.title.alternativeA methodology to improve the lecture classes using ICT in a programming computer coursees_CO
dc.typeArticlees_CO
Appears in Collections:E. Año 2016 Vol.9 No.2

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons Licence Creative Commons